Aanbod bedrijven: Workshop kwaliteit door empatisch luisteren

Empathisch luisteren zorgt ervoor dat je de andere echt kan begrijpen. In contact komen met wat er in de andere leeft, wat hij voelt en nodig heeft, werkt magisch.

 

Met aandacht luisteren is minder evident dan je op het eerste zicht zou denken. Het vraagt je je oordelen, gevoelens en behoeften aan de kant zetten en dan echt in contact te komen met wat er voor de andere belangrijk is. Dit is een belangrijk element van emotionele intelligentie. Als je je kan inleven in anderen, dan kan je effectiever communiceren.

 

Specifiek is deze manier van communiceren een ware hulp om oplossingen te vinden. Empathisch luisteren helpt anderen dichter bij hun gevoel te komen en bij wat ze echt nodig hebben. Op die manier ben je in staat om samen creatieve oplossingen voor een probleem te vinden. Hoe beter je luistert naar klanten, collega’s, …, hoe waardevoller de informatie die je krijgt. Zo vermijd je niet alleen misverstanden maar geef je mensen te kennen dat je ze hoort en begrijpt. Pas dan kan je spreken van “superior customer experience”.

 

In deze workshop leer je om vlot, efficiënt en op een persoonlijke manier in te spelen op uitgesproken en niet uitgesproken behoeften van klanten en medewerkers.

 

Wat leer je in de workshop Empathisch Luisteren?

 

  • Hoe empathisch luisteren nog verder gaat dan actief luisteren.

  • Concrete tips om empathisch te luisteren.

  • Empathisch luisteren overbrengen naar anderen.

  • Verschillende niveaus van empathisch luisteren.

  • Empathisch luisteren oefenen aan de hand van eigen voorbeelden.

 

Aanpak

 

Theoretische inzichten worden op een ervaringsgerichte manier en met veel oefeningen geïntegreerd. Tijdens elke workshop ligt de nadruk op het werken met voorbeelden uit de werksituatie van de deelnemers.

 

Duur

 

De opleiding Empathisch luisteren vraagt bij voorkeur om 1 dag (8 uur). Die tijd is nodig om vertrouwd te geraken met theoretische inzichten en om de verworven kennis ook daadwerkelijk te integreren via oefeningen en praktijkvoorbeelden in de eigen werksituatie.

Een extra twee à drie uur intervisie laat ons toe succesverhalen te delen, eruit te leren en professioneel duiding te geven bij specifieke struikelblokken.

 

Het is mogelijk om de workshop op te splitsen in twee dagdelen.

Schakel door naar een van de volgende opleidingen:

Els Van Beveren 

Trainer in Verbindende Communicatie

 

0485 75 90 38

Kleine Kouterstraat 34

9290 Berlare

  • LinkedIn Clean

© 2017 by walk-your-talk