Verbindende communicatie is: jezelf op een warme, open en kwetsbare manier opstellen. Naar je werknemers toe, maar evengoed bij klanten en andere partijen. Als je mensen de échte persoon achter ‘de leider’ laat zien, straal je vertrouwen uit, kan je anderen beter motiveren en nemen ze jouw boodschap of beslissingen sneller aan.
Verbindende communicatie is: een positieve werksfeer creëren waarin je medewerkers zich gehoord, begrepen, gesteund en – wanneer nodig – geholpen voelen. Dat geeft hen het vertrouwen en de energie om zich elke dag opnieuw volledig te smijten. Als mensen zich volop kunnen ontwikkelen, dragen ze op hun eigen, waardevolle manier bij aan de successen van je organisatie. Dan zijn verandering en duurzame groei vanzelfsprekend.
Verbindende communicatie is: op een respectvolle manier met je collega’s omgaan en oprecht naar hen luisteren. Ook naar de gevoelens achter de woorden. Vrijuit ideeën uitwisselen en elkaar feedback geven is niet langer onwennig. Zo worden er binnen en tussen de teams stevige banden gesmeed, met een aangename, ontspannen én efficiënte samenwerking als gevolg.
Verbindende communicatie is: de ultieme customer experience. Gemotiveerde medewerkers die goed in hun vel zitten stralen dat ook uit naar klanten. Die voelen zich op hun beurt welkom en gehoord. Wie in staat is om op een verbindende manier te luisteren en te antwoorden, zorgt ervoor dat klanten zélf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken. Als basis voor je klantenrelaties kan dat tellen.