1/1

Er is een groot verschil tussen kritiek, oordeel en feedback.

Goed geformuleerde feedback leidt immers altijd tot betere prestaties en een fijne samenwerking tussen collega’s en tussen leidinggevenden en medewerkers.

Meer nog... het is zuurstof, onontbeerlijk voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

 

In deze workshop leer je feedback formuleren op zo'n manier dat de andere kan horen wat je te zeggen hebt en zin heeft om rekening te houden met je boodschap.

 

 

Wat leer je in de opleiding Feedback geven vanuit Verbindende Communicatie?

 

  • Gedrag van collega’s en zorgontvangers op een duidelijke, concrete manier en zonder oordeel bespreken;

  • Een moeilijke boodschap zodanig overbrengen dat de andere ze kan horen;

  • Op een respectvolle manier omgaan met de reactie van de ontvanger;

  • Omgaan met emotionele reacties;

  • Zelf feedback ontvangen, eruit leren en tegelijkertijd investeren in een duurzame relatie met de feedback-gever;

  • Op een krachtige manier waardering geven voor het werk van anderen.

 

 

Aanpak

 

Theoretische inzichten worden op een ervaringsgerichte manier en met veel oefeningen geïntegreerd. Tijdens elke workshop ligt de nadruk op het werken met voorbeelden uit de werksituatie van de deelnemers.

 

 

Aantal deelnemers: minimum 6 en maximum 12

 

 

Duur

 

De opleiding Feedback geven en ontvangen vanuit Verbindende Communicatie vraagt bij voorkeur om 1 dag (6 uur). Die tijd is nodig om vertrouwd te geraken met theoretische inzichten en om de verworven kennis ook daadwerkelijk te integreren via oefeningen en praktijkvoorbeelden in de eigen werksituatie.

Een extra twee à drie uur intervisie laat ons toe succesverhalen te delen, eruit te leren en professioneel duiding te geven bij specifieke struikelblokken.

 

Het is mogelijk om de workshop te splitsen in twee delen van 3 uur.

Els Van Beveren 

Trainer in Verbindende Communicatie

 

0485 75 90 38

Kleine Kouterstraat 34

9290 Berlare

  • LinkedIn Clean

© 2017 by walk-your-talk