Aanbod bedrijven: Basisopleiding Verbindende Communicatie

Verbindende communicatie helpt medewerkers in het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s, leidinggevenden. Door rekening te houden met de behoeften van de klant, met de eigen behoeften én met de behoeften op organisatieniveau creëert de medewerker een positief werkklimaat.

 

Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. De ultieme customer experience, begint bij een tevreden medewerker!

 

Wat leer je in een opleiding Verbindende Communicatie?

 

  • Boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat klanten, collega’s, leidinggevenden…  kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap.

  • De nodige vaardigheden om effectief en respectvol te communiceren in lastige situaties.

  • Grenzen  stellen op een manier die hoorbaar is voor klanten, collega’s en andere betrokkenen.

  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen.

  • Empathisch luisteren zodat mensen zich echt begrepen voelen.

  • Nee zeggen en omgaan met de nee van de andere.

 

Wat bereik je tijdens en na een opleiding Verbindende Communicatie?

 

  • Een open en directe communicatie tussen medewerkers, klanten en andere betrokkenen in de werksituatie.

  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.

  • Nieuwe luistervaardigheden bij medewerkers: ze zijn in staat om op zo’n manier naar klanten te luisteren dat die zelf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken.

  • Een gevoelige stijging van de kwaliteit van werken in de organisatie. Dankzij een waardevolle communicatie tussen alle betrokkenen verloopt het werk efficiënter én aangenamer.

 

Aanpak

 

Theoretische inzichten worden op een ervaringsgerichte manier en met veel oefeningen geïntegreerd. Tijdens elke workshop ligt de nadruk op het werken met voorbeelden uit de werksituatie van de deelnemers.

 

Aantal deelnemers

 

Minimum 6 en maximum 12

 

Duur

 

De basisopleiding Verbindende Communicatie vraagt bij voorkeur om twee opeenvolgende dagen (16 uur). Die tijd is nodig om vertrouwd te geraken met de theoretische inzichten van het model en om de verworven kennis ook daadwerkelijk te integreren via oefeningen en praktijkvoorbeelden in de eigen werksituatie.

 

Op een terugkomdag kunnen deelnemers succesverhalen delen, leren van elkaar en krijgen ze professioneel duiding bij specifieke struikelblokken.

 

Spreiding in de tijd is mogelijk.

 

Zodra de deelnemers de basisopleiding onder de knie hebben, sluiten ze probleemloos aan bij één van de volgende themaworkshops:

 

  1. Kwaliteit door empathisch luisteren

  2. Feedback geven en ontvangen vanuit Verbindende Communicatie

  3. Conflicthantering vanuit Verbindende Communicatie

Schakel door naar een van de volgende opleidingen:

Els Van Beveren 

Trainer in Verbindende Communicatie

 

0485 75 90 38

Kleine Kouterstraat 34

9290 Berlare

  • LinkedIn Clean

© 2017 by walk-your-talk